February 01, 2013

Janji Tak Ditepati

Bismillah,

Hari ini,
Rasa bersalah yang amat sangat.
Awalnya kata begini, tibe-tibe jadi begitu.

Salah satu ciri orang munafiq adalah apabila mereka berjanji,tidak ditepati janji itu.
Hmm.. aku x layak guna slogan 1 Malaysia : "Janji Ditepati". eheh.
Apabila aku dah berjanji pada dia, perlu sedaya upaya merealisasikan.. Kerana sesungguhnya aku telah memberi sebuah harapan yang BESAR padanya.
Janji itu pasti dituntut.

Aku mohon maaf.


Untuk memohon maaf suatu yang sukar kan? Mana taknya.. terpaksa menjatuhkan ego diri.. Tapi percayalah, saat kita lafazkan "Aku minta maaf" pada orang itu, insyaAllah hati dia akan serta merta lembut. Haip! Pastikan lafaz maaf tadi disertai dengan hati yang tulus mulus. Aiwaaah.. Kalau takut nak ucapkan melalui lisan, boleh guna cara tulisan. Asalkan mesej itu sampai.. Kerana aku tak mahu namaku termasuk dalam list 'golongan munafiq' :(

Selepas ini kena berhati-hati dalam setiap bait yang akan aku keluarkan daripada mulut aku.

Tetapkan azammu.
Fikir dahulu sebelum membuat keputusan.

1 comment:

nadzirah blogspot said...

Janganlah sedih...tak mau...tak mau nangis....