March 25, 2011

for u kak aminah

bismillah..
assalamualaikum..

post kali ini direka khas dan diimport dari johor bahru kepada salah seorang kakak seniorku yang berada nun di selangor..

Beliau..kak aminah binti kamilen. adalah seniorku di akademi pengajian islam universiti malaya (APIUM) nilampuri. Tetapi yang sedihnya sebab dia bakal berpindah ke UM KL bulan 9 ini utk menyambung ijazah usuluddin. Manakala aku..akan tetap di kelantan..'bumi serambi mekah' selama 2 semester lagi~

KAMI adik-adik di apium memanggilnya "kak mina..".
kak mina..seorang yang gigih dan tabah dlm menggerakkan dakwah kampus di apium.. Secara jujurnya, ana sangat sangat kagum pada beliau..kerana beliau xpernah kenal erti jemu dlm medan dakwah..walaupun terpaksa mengharungi berbagai cabaran spnjg di apium tuh. (kan kak mina??)hee

kak mina..di sini ana ingin meminta maaf di atas segala kekhilafan diri sepanjang bersama akak di apium. hoho..sangat banyak kott... slalu susahkan akak, kadang kala lepas tangan begitu shj, or terlepas pndg pd mslh2 yang berlaku ant ahli2 kita..mcm2 lagilah..emm..
-Peristiwa menjauhkan diri dan mendiamkan diri selama beberapa hari. yang membuatkan akak merana kerana kehilangan ana..haha (ingat lg x???) :p Apa lagi eh? oh..ana slalu kacau akak..buli akak..kdg2 ter-hiperaktif ,lg2 kat bilik akak..haha..mulut pok pek pok pek jek.. termengumpat ke..hu..astaghfirullah..minta maap~
-Kenangan di blok A tidak akn dilupakan.. setiap kali nak ke tandas mesti leher ni terjenguk ke bilik akak.ada kasut akak ke x.. Kalau ade ape2 mslh,bilik itulah yang akn dicari.. bilik itulah yang akn menjadi tempat pertemuan antara 'kita-kita' semua~ Tapi sekarang..bila terpandang bilik tuh, sayu jek hati ni. kasut tiada,penghuninya pon sudah tiada :(

Sungguh, ana sangat merindui kak mina..
rindu akak yg bising2..
rindu akak kacau ana..
rindu akak cari pasal scr tibe2 dengan ana.. haha
tak lupa juga rindu akan kepimpinan akak..
(cop..akak mesti rindu ana jugak kan???):p

akak..doakan kami agr tabah dan kuat di nilampuri.
akak..berilah semangat kpd kami andai kami futur di sana..
semoga ukhuwah kita berkekalan hingga ke syurga.ameen
*kirim salam pd kak taqwa n kak nabilah!*

kami..di nilampuri 2011/2012~

" Asas kasih sayang dan kemesraan adalah taaruf "
wassalam.

6 comments:

mamal HAQ said...

okay hamizah! akak terharu dgn post awak! huhuhu T.T

nak ternangespon ade!

semoga kita thabat!

al~ said...

saya pon nak ternanges gak..memikirkan kasutku nun di MR sana. anda nanges brp byk kali la gaknya wahai mija beso

peace v^_^.

al~

Nadiah::Syaimaa'::Hamizah said...

>kak mina
nanges la nanges la..tulus dari hati nih..haha.ameen.smoga kita sume thabat.
>along
kasut yang mana seh?hu..nanges? erm..secret~ :p

syaimaa' said...

salam.

adeh saya pun nak ternanges T_T
ni memang tulisan dari hati ni. sebab tu menyentuh ke hati lain. huhu.

jalan ini memang berasaskan ukhuwwah.
"Ukhuwwah Teras Kegemilangan" ^_^v
tanpa circle of 'kita-kita', susah weh nak hidop. haha.
keep in touch you guys!
semoga bumi APIUM terus subur dengan penerusan risalahNya iA..

-ang

+akufobia+ said...

ameen.

Maryam said...

ala, mizah.. dua sem je terpisah.. nanti jumpa balik kat kat KL. ;)

(menyampuk tak bg salam - kyam)