November 11, 2011

janji tetap janji

bismillah dan assalamualaikum.

beberapa hari yg lepas saya tlh berjanji kpd salah sorang kawan yg saya akan bg sumthing utk dia.. so hari ini lah harinya~


kelmarin dia bg link youtube lagu bertajuk "seperti syurgaMu". pop shuvit ft man bai..
mula2 dgr mcm er.. okeyh boleh tahanlah~
naseb ade lirik dia skali.. dan sy pon bacalah lirik itu..

antara bait-bait yang ada dlm lirik itu..

aku pernah alpa
aku pernah lupa
aku pernah terlena
dibuai cahaya indah

situ ku jadi megah
tanpa bersusah-payah
tanpa aku menduga
ku dalam leka

tolong sedarkan diriku..
dari noktah kian luput
aku bimbang jumpa satu waktu
ku tak kenal siapa..
----------------------------------------
utk kawan itu:
please remind me to remind you to always remind you..
*faham ke? ke english aku yg xbtol kot.

awak,
kalau saya terlupa, awak ingtkan saya..
kalau awak ter-alpa, saya pon kne ingtkan awak jugak.

jangan fikir diri awak x de apa2..
awak sbnrnya ada. benda special itu..
saya yakin.

so.. janganlah takut utk jadi 'special' itu.
(faham kan? eheh)

ok,nak sambung lirik lagu td..

cuba mencari Cahaya itu kembali lagi
biarpun aku terpaksa menempuhinya sekali lagi
kali ini aku akan lebih berhati-hati
w'pun aku terpaksa berlari atau meniti.
------------------------------------------------

cahaya itu..
memang payah utk ke arah itu..
tp bukankah mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis?
saya sayang awak wahai awak..!
(ooh,.pengakuan berani mati di sini ye)
pengsan~

pemberian special utk..
fatihah :)


No comments: